Rabu, 16 September 2009

Salam sejahtera,

Kepada sesiapa yang membuka blog aku ni, aku nak mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan 'Selamat Hari Raya Aidil Fitri' tahun 2009 (1430H) dan diharap agar dihalalkan makan dan minum, gurau dan senda, kata dan mengata, usik dan mengusik pendek kata, segala salah dan silap aku dengan korang... itu pun kalau ada...

Bersesuaian dengan semangat 1 Malaysia, aku menyeru agar berhati2lah memandu ketempat yang di tuju (kampung, rumah emak-bapak, rumah tunang, rumah aweks, rumah kawan2 dll) dan janganlah nanti kita menjadi penambah statistik ops sikap yang ke-20.

Bagi yang menggunakan laluan lebuh-raya Plus dan LPT, rancangkan perjalanan anda, supaya anda menikmati potongan TOL yang diberikan kepada pengguna2 lebuh-raya. Kalau aku... biasa RM 70 sehala cuma bayar RM 56 saja... berbaki RM 14, lepas salem mentol 14, 2 kotak... Belilah smartag kerana ia menjimatkan masa anda menunggu di rumah tol (aku baru beli minggu lepas harga RM130).

Pastikan rumahtangga anda ditinggalkan dalam keadaan yang paling selamat, tutuplah suis2 elektrik yang mana tidak perlu, tutupkan paip air masuk utama kerumah anda, pastikan setiap tingkap, pintu dan gate dikunci dengan kemas dan jangan lupa gunakan pallet makanan seminggu untuk ikan2 peliharaan anda.

Bagi yang mempunyai IBU dan/atau BAPA, balik lah kekampung halaman dan gembirakanlah hari mereka... sesungguhnya kepulangan anda akan menambah keceriaan mereka dan berharaplah keredhaan mereka dalam menempuh hari2 yang mendatang...

Sekian, wassalam.

Tiada ulasan: