Selasa, 15 April 2008

Kenapa SHAHARAB

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Ramai orangyang bertanya kenapa saya menggunakan "nickname" tersebut. Sejarahnya bermula bilamana saya mula-mula menggunakan sistem "messaging" pada sistem "mainframe" pada penghujung tahun 1980an dimana sistem komputer masih terlalu mahal dan ruangan simpanan adalah terhad.

Dengan kapasiti yang terhad, setiap pengguna hanya dibolehkan menggunakan sebanyak 8 aksara sebagai "userid". Kawan saya telah mencadangkan nama tersebut dimana ia adalah gabungan nama saya dengan nama bapa saya. Ianya berbunyi SHAHAR A B dan bukan seperti yang selalu disebut sebagai SHAHARAB.

Saya berharap agar penjelasan ini dapat memberikan penjelasan yang sempurna mengapa saya menggunakan "nickname" tersebut.

Sekian, wassalam.

2 ulasan:

Editor berkata...

Interesting...

Saf 0Ne berkata...

ooo.. baru saya tau arini.. hehe..